Co w atmosferze krąży, czyli prognoza sprzedaży dla stawiających pierwsze kroki w biznesie gastronomicznym

Gałąź gastronomiczna nie zawsze stanowi solidny konar, czasem jest to cienka gałązka, na której niejednej osobie rozpoczynającej swoją przygodę z gastronomią, trudno jest się utrzymać. Oczywiście prowadzenie cukierni, czy piekarni to sposób na (czasem nawet bardzo) dochodowy biznes, by się jednak tak faktycznie stało, warto przed uruchomieniem słodkiego biznesu, skorzystać z prognozy sprzedaży…

Prognoza sprzedaży, czyli właściwie co?

Prognoza sprzedaży to nic innego, jak oszacowanie przyszłych zysków. Innymi słowy wielkości sprzedaży. Na prognozę sprzedaży ma wpływ wiele rzeczy, które z kolei musimy uwzględnić w swoich obliczeniach. Działając jednak w branży gastronomicznej, pamiętajmy o jednym: nigdy nie powinniśmy oszczędzać na surowcach i półproduktach. To od nich bowiem zależy finalna jakość naszych wyrobów a odpowiedni smak, wygląd i zapach produktów, przyciąga silniej niż magnes przyszłych klientów.

Prognoza sprzedaży, czy istnieją jakieś narzędzia, dzięki którym przewidywana sprzedaż, będzie efektywniejsza?

Prognozę sprzedaży możemy rozpisać sobie, chociażby w tak popularnym programie, jakim jest Excel. Niestety samodzielne prognozowanie często obarczone jest wieloma błędami a te z kolei przekładają się na ewentualne straty i niższe zyski ze sprzedaży. W takim wypadku warto rozejrzeć się nad odpowiednim narzędziem, które ułatwi i usprawni prognozę sprzedaży.

Prognoza sprzedaży – zalety profesjonalnego oprogramowania

Profesjonalne oprogramowanie do prognozy sprzedaży to narzędzie, które nie jest jeszcze popularne w Polsce tak jak w innych krajach. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest niewątpliwie to, że tego typu programy to wciąż nowość na naszym rynku. Tymczasem już od jakiegoś czasu, możemy nabyć oparty na sztucznej inteligencji, niezwykle skuteczny program do prognozy sprzedaży. Jakie są jego zalety? Niewątpliwie jedną z nich jest znaczące obniżenie zwrotów, zamawiania niepotrzebnych surowców oraz ustawienie adekwatnej do bieżącej sytuacji liczby zamówień. Oprócz tego:

  • prognoza sprzedaży wspomagana przez sztuczną inteligencję jest w stanie ”wyłapać” wszelkie błędy w zamówieniu, zanim jeszcze zostanie ono zrealizowane,
  • otrzymujemy więc możliwość sprawdzenia stanu magazynowego, terminu przydatności poszczególnych surowców oraz tendencji zakupowych konkretnych klientów,
  • program z łatwością także określi ponoszone przez nas koszty i ”wyłapie” rzeczy, przy których możemy coś zaoszczędzić, zwiększając nasze przyszłe zyski.

Dodaj komentarz