Nie potrzeba wiedzy technicznej, aby rozumieć, że każdy silnik potrzebuje paliwa do działania. Jeśli kiedykolwiek zabrakło Ci benzyny w pojeździe, możesz docenić wagę pamiętania o tym podstawowym szczególe i możesz zrozumieć, jak łatwo można go przeoczyć. To samo dotyczy zasilania generatorów rezerwowych. Podczas przedłużającej się przerwy w zasilaniu przechowywanie paliwa w zbiorniku staje się priorytetem, jak również to, by zawsze pod ręką był dedykowany wąż do dystrybutora. Poniższe szczegóły mają na celu przedstawienie ogólnego przeglądu zbiorników oleju napędowego do generatorów rezerwowych – aby zapewnić wskazówki dotyczące wyboru odpowiedniego zbiornika. To daje pewność, że źródło paliwa generatora będzie gotowe zawsze wtedy, gdy nastąpi następna przerwa w zasilaniu.
Typ zbiornika – jaki wybrać?
Najpopularniejszym typem zbiornika paliwa dla generatorów rezerwowych jest typ pod-podstawowy – z generatorem zamontowanym bezpośrednio na górze zbiornika paliwa. Co ważne, długość zbiornika może w razie potrzeby wykraczać poza długość agregatu prądotwórczego, aby dostosować się do pożądanej operacji, zanim zbiornik będzie wymagał uzupełnienia paliwa. Warto też już na tym etapie zamówić dopasowane do potrzeb węże do paliwa, aby wszystko było w gotowości, gdy nadejdzie potrzeba.
Czas pracy – o czym pamiętać?
Czas pracy zbiornika paliwa jest obliczany na podstawie pomiaru zużycia paliwa przez generator przy 100% obciążeniu. Przewiduje to najgorszy scenariusz, zakładając możliwość pełnego obciążenia generatora podczas przerwy w dostawie prądu. 100% zużycie paliwa pomnożone przez 24 = zbiornik 24-godzinny. Wybierając rozmiar zbiornika paliwa, należy pamiętać, że generatory zwykle nie działają przy 100% obciążeniu, więc rzeczywisty czas pracy prawdopodobnie będzie dłuższy niż 24 godziny.
Zbiornik paliwa a dodatkowe wymagania
W niektórych obszarach lokalne przepisy mogą narzucać wymagania dotyczące zbiornika paliwa poza czasem pracy. Na przykład niektóre miasta przyjęły dodatkowe wymogi bezpieczeństwa i ochrony środowiska dla zbiorników paliwa, takie jak:
- rozszerzone odpowietrzanie zbiornika,
- specjalne węże do oleju,
- zapobieganie rozlaniu paliwa w miejscu wlewu,
- testowanie ciśnienia na miejscu,
- zamknięcie przy wysokim poziomie paliwa.
Te lub podobne wymagania są również przyjmowane w innych regionach kraju i świata. W razie wątpliwości – należy szukać szczegółowych, zgodnych z aktualnymi rozporządzeniami informacji. Za nieprzestrzeganie grożą surowe kary, może to być również niebezpieczne.