Dobra platforma sprzedażowa B2B – dlaczego jest taka ważna?

Dobra platforma sprzedażowa B2B – dlaczego jest taka ważna?

Kiedy już zdecydujemy się na założenie własnej hurtowni internetowej i dopełnimy wszystkie związane z tym formalności (m.in. formalnie założymy działalność, ustalimy, jakie produkty chcemy sprzedawać i nawiążemy kontakt z ich producentami), ostatnią rzeczą, która pozostanie do zrobienia, zanim będziemy mogli zacząć sprzedawać swoje towary, jest znalezienie odpowiedniej platformy sprzedażowej B2B.

Platforma sprzedażowa jest trzonem hurtowni internetowych – to ona odpowiada za to, co zobaczą potencjalni i obecni klienci i za to, w jaki sposób będą mogli złożyć zamówienie. Dlaczego jej właściwy dobór jest taki ważny? Jakie funkcje powinna ona mieć, aby można ją uznać za dobrą? Wszystkie te kwestie omówimy szczegółowo w dalszej części tego artykułu. Zapraszamy!

Dzięki dobrej platformie B2B prowadzenie hurtowni będzie szybsze i wygodniejsze

Dobra platforma sprzedażowa B2B powinna przede wszystkim być intuicyjna w obsłudze, w tym również dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z prowadzeniem własnej hurtowni internetowej. Dzięki temu cały proces jest szybszy i prowadzenie hurtowni będzie bardziej bezstresowe – jednocześnie będzie też mniej okazji do popełnienia jakiegoś kosztownego błędu.

Ważne jest także, jakie konkretnie funkcje ma dana platforma. Wśród rozwiązań najbardziej lubianych przez właścicieli hurtowni można wyróżnić rozbudowane systemy rabatowe i lojalnościowe, pozwalające na nagradzanie wiernych klientów, a także możliwość zintegrowania platformy z narzędziem do zarządzania zasobami. Jeśli ma się problem ze znalezieniem odpowiedniej platformy sprzedażowej B2B, tutaj zgromadzono szereg wartościowych wskazówek na ten temat: https://hurtecommerce.pl/jak-wybrac-najlepsza-platforme-sprzedazowa-b2b/. Zanim zdecydujemy się na daną platformę, warto dobrze się zapoznać z tym, co ona oferuje, a także ze wszystkimi związanymi z nią opłatami.

Platforma sprzedażowa dla klientów indywidualnych i firmowych? To możliwe

Warto wspomnieć, że niektóre platformy sprzedażowe pozwalają oferować produkty zarówno osobom prywatnym, jak i firmom. To warte uwagi rozwiązanie dla firm, które obsługują zarówno klientów B2B, jak i B2C, a przy tym chcą sterować wszystkim z jednego miejsca, aby było to prostsze, szybsze i wygodniejsze.

Wiele platform sprzedażowych posiada także możliwość przełączenia w panelu administracyjnym witryny tego, jak duży będzie dostęp do cen i innych elementów oferty w sklepie. W praktyce oznacza to, że można zdecydować, aby na przykład ceny były ukryte dla osób niezalogowanych lub żeby ich poznanie wymagało złożenia zapytania. To użyteczna funkcja, ponieważ poszczególne hurtownie bardzo różnie podchodzą do kwestii udostępniania tego typu informacji.