Jakie warunki trzeba spełnić, by uzyskać kredyt konsolidacyjny?

Jakie warunki trzeba spełnić, by uzyskać kredyt konsolidacyjny?

Współcześnie praktycznie każdy z nas jest zadłużony w jakiejś instytucji finansowej. Często nie mamy jednego kredytu a wręcz kilka. Coraz chętniej i łatwiej możemy uzyskać kredyt, dlatego też korzystamy z takich rozwiązań w sytuacjach, by sfinansować wakacyjny wyjazd, kupić nowy sprzęt AGD czy RTV, czy kupić świąteczne prezenty dla najbliższych. W rezultacie okazać się może, że kilka niepozornych rat, łącznie to już całkiem spora suma, która jest obciążeniem dla domowego budżetu. Czy są sposoby na to, aby zmniejszyć ilość i wysokość miesięcznych zobowiązań? Okazuje się, że tak! Jednym z nich jest konsolidacja kredytów w banku.

Czym jest konsolidacja i kto może się o nią ubiegać?

Sprawdź tu – Konsolidacja kredytów w banku to nic innego jak połączenie wszystkich zobowiązań w jedno. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskujemy jedną wspólną ratę, która jest niższa niż suma wszystkich mniejszych razem. Rata jest jedna i niższa, jednak zazwyczaj związane jest to z wydłużeniem okresu kredytowania. Konsolidacja jest idealną metodą dla osób, które mają problem z zapamiętaniem terminów swoich płatności, a także dla tych, którym ze względu na wysokość rat ciężko jest je płacić.

Jakie warunki trzeba spełnić, by uzyskać kredyt konsolidacyjny?

Tak naprawdę musimy spełnić takie same warunki jak w przypadku normalnego wnioskowania o kredyt. Bank sprawdzi naszą historię kredytową w dostępnych bazach, takich jak Biuro Informacji Kredytowej czy w Krajowym Rejestrze Dłużników.

Jedną z ważniejszych kwestii podczas wnioskowania jest ocena zdolności kredytowej. Jeśli będzie ona wysoka, bank może zaproponować nam oprócz spłaty wszystkich zobowiązań udzielenie dodatkowej gotówki.

Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku konsolidacyjnego

Do złożenia samego wniosku o kredyt konsolidacyjny potrzebne będą dokumenty potwierdzające dochód, czyli w przypadku osoby zatrudnionej w oparciu o umowę o pracę – zaświadczenie o zarobkach, w którym powinna znajdować się informacja o dochodach za trzy ostatnie miesiące. Bank może wymagać także potwierdzenia wpływu wynagrodzenia na konto. Mniej formalności i szybsze procedowanie jest w przypadku, gdy ubiegamy się o konsolidację kredytów w banku, w którym posiadamy swój rachunek osobisty z wpływem wynagrodzenia. W przypadku osób na emeryturze czy rencie, wymagana będzie ostatnia waloryzacja plus potwierdzenie wpływu na rachunek lub odcinki z przekazów pieniężnych. W każdym przypadku niezbędne jest też zabranie z sobą umów kredytowych, które mają zostać spłacone. Umowy te powinny zawierać numer, numer rachunku do spłaty oraz harmonogram.